Verandering verkoopstructuur John Deere

Officieel persberricht van Groenoord B.V.:

Verandering verkoopstructuur John Deere


We zijn blij te kunnen melden dat GroeNoord binnen het eigen dealergebied - de provincies Groningen, Friesland, Drenthe, Flevopolder, Overijssel en een deel van Gelderland - naast onze 18 vestigingen, een samenwerking is aangegaan met 9 servicepartners. De meeste van deze servicepartners hebben een lange en persoonlijke relatie met hun klanten en ze hebben veel ervaring met het merk John Deere. Zowel de klantrelaties als de ervaring met John Deere, zijn erg waardevol.


De samenwerking tussen GroeNoord en de servicepartners betekent een nieuwe aanpak van deze servicepartners naar hun (regionale) klanten. De focus komt te liggen op de service van John Deere-producten, waarbij vanuit GroeNoord op diverse manieren ondersteuning plaats zal vinden. Zo wordt de service, snelheid en kwaliteit optimaal gewaarborgd vanaf de vestigingen van de servicepartners.

 

Geavanceerd

Omdat tractoren steeds geavanceerder worden gaat GroeNoord vanaf 2021 de verkoop van de tractoren volledig ondersteunen en afhandelen. Hiervoor is een goede samenwerking tussen GroeNoord en de servicepartners cruciaal; de servicepartners zijn de ogen en oren in de regio. Nieuw verkochte tractoren kunnen daardoor bijvoorbeeld, in overleg met de klant, op de vestiging van servicepartners worden afgeleverd.


Van alle nieuw verkochte tractoren is meer dan 95% bij John Deere inmiddels voorzien van JDLink. Dit betekent dat tractoren continue ‘connected’ zijn met een digitaal platform van John Deere. GroeNoord heeft FarmSight-specialisten in huis die deze tractoren fulltime monitoren op status van onderhoud en eventuele storingscodes. Ook juist het voorkomen van storingen kan op deze manier steeds beter worden gemanaged. Bij meldingen vanuit dit systeem schakelt de FarmSight-specialist de dichtstbijzijnde werkplaats in om contact op te nemen met de klant. Dit alles om stilstand en ongewenste kosten tot een uiterst minimum te beperken.

 

Garantie

De servicepartners zullen samen met GroeNoord de klant ondersteunen, uitleg geven over deze nieuwste technologieën en tijdens de garantietermijn zorgen dat dit goed geregeld wordt. Daarnaast krijgt de klant de mogelijkheid om bij elke nieuwe tractor een FarmSight-ontzorgingsprogramma af te nemen. Dit geeft onder andere zekerheid op een verlengde garantie, een vooraf vastgestelde onderhoudsvergoeding, gratis trainingen, software updates en een inzet-trekker bij stilstand.


De 9 servicepartners en GroeNoord zijn ervan overtuigd dat op deze manier de klanten in alle regio’s nog beter worden bediend en ondersteund. De genoemde 9 servicepartners zijn: DEM Rinsumageest, Veenstra Bakkeveen, Rutgers Bedum, Wielink Oosterwolde (gld), Bouwman Techniek Staphorst, Ten Kate Nieuwleusen, Lesscher Saasveld, Wolterink Beltrum en Giesen Azewijn. We zijn erg blij met deze stap en bedanken onze servicepartners voor het in ons gestelde vertrouwen.

6230r
Voor vragen kunt u contact opnemen met GroeNoord of met één van de servicepartners.


Top